کاربر مهمان

لولای کاپوت راست دنا پلاس


دسته بندی: کاپوت
برند: شرکتی/
سازنده خودرو: ایران خودرو /دنا /دنا پلاس
شماره قطعه: 29599
لوازم یدکی شهبازی قیمت: تماس بگیرید
برند:--
شهر: شیراز

کاپوت چیست؟

کاپوت خودرو که در برخی کشورهای دیگر به آن کاپوت نیز می‌گویند، پوشش لولایی است که روی موتور خودروی موتور جلو قرار می‌گیرد. هدف آن دسترسی به موتور برای تعمیر و نگهداری است. کاپوت خودرو معمولا از فولاد و گاهی از آلومینیوم ساخته می شود.

در اصطلاح انگلستان، کاپوت به پوشش پارچه ای روی محفظه سرنشین خودرو (که در ایالات متحده به عنوان “سقف” یا “بالا” شناخته می شود) اشاره دارد. برای بسیاری از وسایل نقلیه موتوری که در دهه‌های 1930 و 1940 ساخته شده‌اند، شباهت به کاپوت واقعی زمانی که باز می‌شود و از جلو مشاهده می‌شود، واضح است. در وسایل نقلیه مدرن، هنوز هم به همان هدف عمل می کند، اما دیگر شبیه پوشش سر نیست.

در خودروهای موتور جلو، کاپوت ممکن است در لبه جلو یا عقب لولا شود، یا در مدل‌های قبلی (مثلاً فورد مدل T) ممکن است به دو بخش تقسیم شود، یکی در هر طرف، که هر کدام در امتداد خط مرکزی لولا شده است. نوع دیگری، کاپوت و قوس چرخ را در یک بخش ترکیب می‌کند و به کل بدنه جلو اجازه می‌دهد تا اطراف یک محور نزدیک جلوی خودرو به جلو متمایل شود.

 

کاپوت ها معمولاً از همان موادی ساخته می شوند که بقیه بدنه دارند. این می تواند فولاد، آلومینیوم، فایبرگلاس یا فیبر کربن باشد. با این حال، برخی از شرکت‌های پس از فروش، جایگزین‌های کاپوت فولادی فایبرگلاس یا فیبر کربنی را برای سبک‌تر کردن خودرو تولید می‌کنند.

سیستم آزاد کردن کاپوت در اکثر خودروها رایج است و معمولاً از یک دستگیره/قفل داخلی کاپوت، یک کابل آزاد کردن کاپوت و یک مجموعه قفل کاپوت تشکیل شده است. دسته قفل کاپوت معمولاً در زیر فرمان، کنار صندلی راننده یا در چارچوب در قرار می گیرد.

برای ماشین‌های مسابقه‌ای یا وسایل نقلیه با کاپوت بازاری (که از سیستم قفل کارخانه استفاده نمی‌کنند)، کاپوت را می‌توان با پین‌های کاپوت نگه داشت. برخی از هودهای پس از فروش که دارای سیستم قفل هستند همچنان دارای پین های هود هستند تا در صورت از کار افتادن قفل، دکمه های هود را بسته نگه دارند.

کاپوت ها ممکن است حاوی تزئینات هود، اسکوپ هود، برآمدگی برق و/یا جت برف پاک کن باشد.

 

زاپاس 24 همراه همیشگی شما 

نظرات کاربران

برگشت به بالا

زاپاس 24 را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

دانلود اپلیکیشن

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت به روز ایده پردازان کاوش گر می باشد