کاربر مهمان

بوش طبق جلو بالا سوناتا 544433K001


دسته بندی: بوش طبق
برند: ctr/
سازنده خودرو: هیوندای /سوناتا
شماره قطعه: 29225
فروشگاه ظهرابی قیمت: تماس بگیرید
برند:--
شهر: شیراز
آسیا یدک قیمت: تماس بگیرید
برند:--
شهر: شیراز
زاپاس 24 قیمت: تماس بگیرید
برند:--
شهر: تهران

یکی از لوازم مورد نیاز درون موتور خودرو بوش می باشد. که در بخش های مختلفی از خودرو نیز قرار میگیرد؛ از بوش در سیلندرها ، سیستم های تعلیق خودرو و اکسل عقبی استفاده میشود؛ اما باید اول از همه با با بوش آشنا شویم.

بوش چیست؟

بوش نوعی عایق ارتعاشی هست که مرز بین اجزای مختلف خودرو و انتقال انرژی متحرک به دیگر بخش های مختلف خودرو را نیز کاهش می دهد، بوش در قسمت های مختلف خودرو نیز قرار میگیرد، و با توجه به موقعیتش وظایف متفاوتی را انجام می دهد. مانند بوش سیلندر، بوش اکسل ویا بوش طبق که هرکدام وظایف متفاوتی را برعهده دارند.

انواع و جنس بوش طبق

بوشها با توجه به کاریی آن ها و نوع انعطاف پذیری که دارند نیز به انواع متفاوتی دسته بندی میشوند. بوشهای طبق خودرو قطعه ای است از جنس پلی اروتان یا لاستیک طبیعی این بوش ها انعطاف پذیری بیشتری نیز دارند که میتوانند تا حدی ضربات وارد شده به سیستم تعلیق خودرو را جذب کند و  نویز، لرزش و سر و صدای آن را کاهش دهند. باید توجه داشت بوش های اورتان از کشش کمتری نسبت به بوش های لاستیکی برخوردار هستند.

بوش لاستیکی طبیعی

این بوش ها دارای طول عمر بیشتر و مناسب و  دارای قابلیت کشسانی مناسب و همچنین مقاومت بسیار خوبی در دمای پایین دارند.

بوش پلی اورتان

این نوع بوش ها با توجه به نوع جنسیت آن از مقاومت بالایی برخوردار هستند در برابر گرما اما انعطاف پذیری بسیار بالایی ندارند به دلیل نوع جنسشان و همچنین با توجه به عدم فرمان برداری میتواند یک مقدار اختلال ایجاد کند. برای این که این نوع بوش ها عملکرد خوبی نیز داشته باشد همواره باید از گریس یا روغن نیز استفاده کرد.

کار اصلی بوش

بوش ها مانند نویز گیر عمل میکنند و از آن ها برای کاهش صدا و کاهش آسیب به سیستم تعلیق خودرو استفاده میشود پس میتوان نتیجه گرفت  اگر خودرویی دارای لرزش و سر وصدا است متوجه میشویم که بوش در خودرو عملکرد خوبی ندارد.

چه موقع بوش خراب میشود

حرکت طبق ها، پستی و بلندی، وزن بیش از اندازه خودرو، تصادف، جنس نامرغوب و درست قرار نگرفتن بوش در سرجایش ممکن است که مکانیک نتواند آن را به خوبی در سرجایش قرار دهد.

تیم زاپاس 24 در تلاش هست تا بتواند بهترین فروشگاه های فروش لوازم یدکی را به شما معرفی کند تا بتوانید کالای باکفیت و همچنین با اطمینان خاطر خریداری کنید علاوه بر این شما میتوانید فروشگاه مدنظر خود به طور مستقیم در ارتباط باشید با زاپاس هم کیفیت و هم فروشگاه خوب

 

نظرات کاربران

برگشت به بالا

زاپاس 24 را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

دانلود اپلیکیشن

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت به روز ایده پردازان کاوش گر می باشد